A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017.évi LIII. törvény (Pmt.) hatálya alá tartozó ügyekben (üzletrészátruházás, ingatlan tulajdonának átruházása, cégek alapítása, működtetése és megszűnése stb.) kötelező az Ügyfelek azonosítása (átvilágítás és bejelentési kötelezettség).

Az azonosítás eddig személyesen történt, annak ellenére, hogy az Ütv. nem írt elő ilyen kötelezettséget. A koronavírus járvány megjelenésére és terjedésére tekintettel, a személyes kontaktusok visszaszorítása érdekében szükségessé vált, hogy személyes megjelenés nélküli azonosítás módját a Magyar Ügyvédi Kamara szabályozza. [1/2019. (VII. 31.) számú határozata]

Milyen ügyekben alkalmazzuk a távazonosítást?

A fent említett Pmt. hatálya alá tartozó ügyeken – ingatlanra vonatkozó tulajdonátruházási szerződések és a céges ügyletek (alapítás, módosítás, üzletrészátruházás) – kívül jogi tanácsadás és egyéb szerződéstípus (pl.: megbízási, vállalkozási, bérleti) esetén is lehetőség van elektronikus úton történő szerződéskötésre.

Hogyan működik a távazonosítás a gyakorlatban?

Az Ügyféllel a kapcsolatfelvételt követően az adott ügyre vonatkozó adatokat leegyeztetjük és előkészítjük az szerződéstervezeteket.

Az Ügyfélnek, valamint az üggyel érintett személyeknek elektronikus úton megküldésre kerül az előkészített szerződéstervezet. Minden érintett a szerződést áttanulmányozza és az esetleges módosításokat és/vagy kiegészítéseket e-mailben megküldi a részünkre, majd véglegesítjük a szerződést.

A véglegesítést követően megfelelő példányszámban megküldjük az okiratokat a feleknek, akik azokat egymásnak eljuttatják, aláírják, majd az utolsó aláíró visszajuttatja az irodánk részére. (Az aláírás természetesen az irodánkban is megvalósítható.)

Ezt követően jön az időpontot egyeztetés „az ellenjegyzésre”, amelyet már elektronikus formában Skype program segítségével valósítunk meg.

A videobeszélgetés során sor kerül az okiratban szereplő személyek azonosításra és az okiratok bemutatása után az aláírások felismerését követően, azok sajátként történő elismerésre.

Az eljáró ügyvéd ismerteti az okiratok lényeges tartalmi elemeit, majd sor kerül az ellenjegyzésre.

Az ellenjegyzést követően postai úton/személyes átvétel útján minden érintett megkapja a saját példányát.

Milyen technikai feltételek szükségesek az Ügyfelek számára?

  • internet

  • Skype szoftver (bármely operációs rendszerre kiadott, 8.50.0.38 vagy újabb verziója)

  • nyomtató, amely alkalmas a szerződések ügyfél általi, jó minőségű kinyomtatására (amennyiben ez nem biztosított, az iratokat postai úton küldjük meg az ügyfél részére)

A távazonosításról bővebb tájékoztatást itt olvashat:
https://www.mük.hu/tavazonositas

Amennyiben a távazonosításról és a szerződéskötésről bővebb információval szeretne rendelkezni, úgy a Kapcsolatok menüpont alatt található elérhetőségek bármelyikén forduljon hozzám bizalommal.

A jelen cikkben található információk kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok elolvasása nem minősül jogi tanácsadásnak, illetve nem hoz létre megbízási jogviszonyt. Az Önt érintő konkrét ügyekben kérjen jogi tanácsadást.

KÉRJEN IDŐPONTOT JOGI TANÁCSADÁSRA

  • info@tancziko.hu

  • +36 20 438 3281
    +36 30 737 43 14

  • személyes ügyfélfogadás:

    2300 Ráckeve, Kossuth Lajos utca 3.
    1052 Budapest, Aranykéz utca 2. félemelet 3. szám
    Parkolási lehetőség az Aranykéz Parkolóházban (1052 Budapest, Aranykéz utca 4.)