Online jogi szolgáltatások és távazonosítás - Dr. Tanczikó Zsanett Ügyvéd

Online jogi szolgáltatások

Az azonosítás eddig személyesen történt, annak ellenére, hogy az Ütv. nem írt elő ilyen kötelezettséget. A koronavírus járvány megjelenésére és terjedésére tekintettel, a személyes kontaktusok visszaszorítása érdekében szükségessé vált, hogy személyes megjelenés nélküli azonosítás módját a Magyar Ügyvédi Kamara szabályozza. [1/2019. (VII. 31.) számú határozata]

Bizonyos esetekben lehetőség van jogi ügyeinek online, távazonosítás útján történő intézésére

Időpontot foglalok a konzulációra

A Megoldás Folyamata

Hogyan működik a távazonosítás a gyakorlatban?

  • 1

    Milyen ügyekben alkalmazzuk a távazonosítást?

    A fent említett Pmt. hatálya alá tartozó ügyeken – ingatlanra vonatkozó tulajdonátruházási szerződések és a céges ügyletek (alapítás, módosítás, üzletrészátruházás) - kívül jogi tanácsadás és egyéb szerződéstípus (pl.: megbízási, vállalkozási, bérleti) esetén is lehetőség van elektronikus úton történő szerződéskötésre.

  • 2

    A kapcsolatfelvételt követően az adott ügyre vonatkozó adatokat leegyeztetjük az Ügyféllel és előkészítjük az szerződéstervezeteket.

  • 3

    Az előkészített szerződéstervezet elektronikus úton megküldésre kerül az Ügyfélnek, valamint az üggyel érintett személyeknek. A szerződést minden érintett áttanulmányozza és az esetleges módosításokat és/vagy kiegészítéseket e-mailben megküldi a részünkre, majd véglegesítésjük a szerződést.

  • 4

    A véglegesítést követően megfelelő példányszámban megküldjük e-mailben egy zárt pdf. fájlban az okiratokat a feleknek, akik azokat egymásnak eljuttatják, aláírják, majd az utolsó aláíró visszajuttatja az irodánk részére. [Az aláírás bármelyik fél részéről természetesen az irodánkban is megvalósítható.]

  • 5

    Ezt követően jön az időpontot egyeztetés „az ellenjegyzésre”, amelyet már elektronikus formában Microsoft Teams program segítségével valósítunk meg.

    A videobeszélgetés során sor kerül az okiratban szereplő személyek azonosításra és az okiratok bemutatása után az aláírások felismerését követően, azok sajátként történő elismerésre.

    Az eljáró ügyvéd ismerteti az okiratok lényeges tartalmi elemeit, majd sor kerül az ellenjegyzésre.

    Az ellenjegyzést követően postai úton/személyes átvétel útján minden érintett megkapja a saját példányát.

Milyen technikai feltételek szükségesek
az Ügyfelek számára?

Internet

Microsoft Teams

Nyomtató, amely alkalmas a szerződések ügyfél általi, jó minőségű kinyomtatására

A távazonosításról bővebb tájékoztatást itt olvashat:
Magyar Ügyvédi Kamara

Fontos információ az ügyfelek távazonosításáról

2025. január 15. napján indult volna az E-ING, amellyel az elektronikus ingatlan-nyilvántartás és vele együtt a távollevők közötti szerződéseket is újraszabályozó jogszabályi környezet: ettől kezdődően elengedhetetlen lesz, hogy személyesen minden fél megjelenjen egy ügyvéd, közjegyző, kormányhivatali ügyintéző, vagy konzuli tisztviselő előtt.

Továbbra sem lesz szükséges minden félnek azonos ügyvéd, vagy más tisztviselő előtt megjelenni, de ügyfélkapura, e-személyire, vagy más elektronikus aláírási módra mindenképpen szükségünk lesz.

Azonban az átmeneti rendelkezések idejére, amíg a rendszer még nem működik élesben a távellenjegyzés továbbra is lehetséges.

Amennyiben a távazonosításról és a szerződéskötésről bővebb információval szeretne rendelkezni, úgy a Kapcsolatok menüpont alatt található elérhetőségek bármelyikén forduljon hozzám bizalommal.

A jelen cikkben található információk kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok elolvasása nem minősül jogi tanácsadásnak, illetve nem hoz létre megbízási jogviszonyt. Az Önt érintő konkrét ügyekben forduljon kérjen jogi tanácsadást.

Miért a Tanczikó Ügyvédi Irodát válassza?

Jogi partner a jó ügyek mögött:
Dr. Tanczikó Zsanett

Teljes körű jogi szolgáltatást nyújtok, melynek középpontjában az ügyfelek érdekei és a szakmai megbízhatóság áll. Legyen szó tanácsadásról, szerződéskészítésről, peres vagy nemperes képviseletről, nálam minden ügyet személyre szabott megközelítéssel, gyors és diszkrét ügyintézéssel, naprakész jogi tudással kezelek. Ügyfeleim számára átlátható kommunikációt, maximális precizitást és jogbiztonságot kínálok. Forduljon hozzám bizalommal, ha jogi ügyeit valódi szakértelemre és odafigyelésre szeretné bízni!

Időpontfoglalás

Ügyfeleim véleménye

Csak ajánlani tudom, nagyon elégedettek voltunk a munkájával.
Tóth Éva
Csak ajánlani tudom! Barátságos fogadtatás, kellemes környezetben! Az ügyvédnő szakmailag felkészült, körültekintő és precíz!
Varga Vivien
Az Ügyvédnő precíz, gyors, mindent intèz ,az ügylet során, mely folyamatokról emailban tájékoztatja ügyfeleit. Sok sikert és örömet kívánok további munkáihoz.
Dárdai Ildikó
Első ingatlanunk megvásárlásához kértük az ügyvédnő segítségét. Minden a lehető legnagyobb rendben ment, a hölgy rendkívül precíz, rugalmas és gyors. Felmerülő kérdéseinkre a lehető legkimerítőbb és legteljesebb válaszokat adta. Csak ajánlani tudom mindenkinek.
Erki Tamás