Néhány hónapig ugyan – átmenetileg – még lesz lehetőség a papíralapú eljárásra is, de ezt követően már kötelező lesz alkalmazni az új elektronikus rendszert.
Tájékoztatjuk, hogy irodánk az új ingatlan-nyilvántartási törvény hatályba lépése után is vállalja termőföld adásvételi szerződések szakszerű elkészítését!
A folyamat jellemzően az alábbi szakaszokból tevődik össze:
Előkészítés és szerződéskötés
Eladó és a vevő kölcsönösen megállapodnak a feltételekről, amely megállapodást ügyvéd vagy közjegyző közreműködésének segítéségével a jogszabályoknak megfelelő alaki és tartalmi kellékekkel szerződésbe foglalnak.
Szerződés megküldése a közzétételi kötelezettség teljesítése érdekében
A szerződés megfelelő példányszámban az aláírást követő 8 napon belül megküldésre kerül
- mezőgazdasági igazgatási szerv jóváhagyásához nem kötött szerződé esetén, az illetékes önkormányzati jegyzőhöz
- jóváhagyáshoz kötött szerződés esetén mezőgazdasági igazgatási szervhez (illetékes kormányhivatal szakigazgatási szerve)
Köztes eljárás a szerződés jóváhagyásáról
Amennyibe mezőgazdasági igazgatási szervhez került megküldésre a szerződés, úgy a földhivatal 15 napon belül végzésben dönt a szerződés közzétételre való alkalmasságáról és megküldi a jegyző részére kifüggesztés céljából, valamint ezzel egyidejűleg felhívja a föld fekvése szerint illetékes ingatlanügyi hatóságot a föld tulajdonjogának átruházására irányuló szerződés benyújtása tényének bejegyzése érdekében.
Közzététel
A jegyző szerződést közzéteszi a kormányzati portálon 30 napra. A szerződés opcionálisan a föld fekvése szerint illetékes polgármesteri hivatal hirdetőtábláján is kifüggeszthető az elektronikus közzététellel megegyező időtartamra.
http://hirdetmeny.magyarorszag.hu/
A jegyző 8 napon belül elküldi a szerződést és a jognyilatkozatokat a mezőgazdasági igazgatási szervnek vagy az eladónak, attól függően, szükséges-e hatósági jóváhagyás.
Helyi földbizottság állásfoglalása
A mezőgazdasági igazgatási szerv megküldi a szerződést Magyar Agrár-, Élelmiszergazdasági és Vidékfejlesztési Kamarának a szerződéssel érintett föld fekvése szerinti területi szerve (a továbbiakban: helyi földbizottság) részére állásfoglalás céljából. A helyi földbizottság 30 napon belül adja ki az állásfoglalását.
Mezőgazdasági igazgatási szerv jóváhagyása és bejegyzés
A jóváhagyásról a mezőgazdasági igazgatási szerv – a helyi földbizottság állásfoglalásának beérkezése napját követő naptól számított 15 napon belül – önálló határozatot hoz, és ezzel egyidejűleg kiállítja az adásvételi szerződéshez kapcsolódó záradékot.
A határozatot és a záradékolt szerződést megküldi a szerző fél (meghatalmazás esetén az okiratszerkesztő ügyvéd) részére, aki a szerződést benyújtja az illetékes ingatlanügyi hatósághoz bejegyzés céljából.
Amennyiben a termőföld adásvétellel kapcsolatban bővebb információval szeretne rendelkezni, úgy a Kapcsolatok menüpont alatt található elérhetőségek bármelyikén forduljon hozzám bizalommal.
A jelen cikkben található információk kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok elolvasása nem minősül jogi tanácsadásnak, illetve nem hoz létre megbízási jogviszonyt. Az Önt érintő konkrét ügyekben forduljon kérjen jogi tanácsadást.











